Breaking News
Home / India / NaMo TV a special service, not news channel: Tata Sky

NaMo TV a special service, not news channel: Tata Sky

NEW DELHI

Amid a raging debate over NaMo TV, DTH service provider Tata Sky Friday did a volte-face saying the channel is a “special service” and its content comes from the Bharatiya Janata Party (BJP).

Initially Tata Sky, through a tweet, had called NaMo TV a “Hindi news service which provides the latest breaking news on national politics.”

But as debate raged over allegations of channel violating the model code of conduct in place for the general elections, Tata Sky in a statement said: “Namo TV is a special service available to all subscribers. The content of the service comes from BJP.”

“Tata Sky is a content distribution platform. For any content related queries please connect with the owners of the content,” it added. ––

Initially, Tata Sky had stated that the channel had been added to all subscribers account “as a launch offer.”

“There is no option to delete the individual channel,” it had said in a separate tweet.

The tweets are no longer available on Tata Sky Twitter handle.

Prime Minister Narendra Modi had launched NaMo TV on March 31, via his personal Twitter channel.

It carries the picture of Modi as its logo and broadcasts election rallies, speeches of Prime Minister and interviews of BJP leaders.

Main opposition Congress party, as well as Aam Adami Party (AAP), alleged that the channel violated the poll code claiming it did not have prior permissions from the Information and Broadcasting (I&B) ministry and was running as “government-sponsored channel.”

The two parties moved Election Commission, which has issued a notice seeking a report from the I&B Ministry.

The I&B Ministry has reportedly stated that NaMo TV is an advertisement channel which does not require prior permission and it is run on certain DTH channels on payment made by the BJP.

About PTI

Press Trust of India (PTI) is India’s premier news agency, having a reach as vast as the Indian Railways. It employs more than 400 journalists and 500 stringers to cover almost every district and small town in India. Collectively, they put out more than 2,000 stories and 200 photographs a day to feed the expansive appetite of the diverse subscribers, who include the mainstream media, the specialised presses, research groups, companies, and government and non-governmental organisations.

Check Also

100 Indian fishermen released from Pakistan jail as goodwill gesture

AMRITSAR A total of 100 fishermen crossed over to India through the Attari-Wagah border on Monday after the Pakistan government …

2 dead, 21 ill after consuming ‘prasad’ at Madhya Pradesh temple

JAIPUR Two persons from Rajasthan’s Banswara district died due to food poisoning and 21 others were taken ill after …


Warning: file_put_contents(/home/harmukhn/public_html/): failed to open stream: Is a directory in /home/harmukhn/public_html/wp-content/plugins/propellerads-official/includes/class-propeller-ads-anti-adblock.php on line 203
%d bloggers like this: